10 sposobów na zdrową skórę;)

Większość z nas chciałoby mieć piękną i zdrową cerę. Jak się okazuje nie suplementy, ale najskuteczniejszym lekarstwem jest zdrowy, zbilansowany tryb życia. Zapewne zastanawiasz się właśnie, która żywność daje najwięcej korzyści? Otóż 90% wyglądu naszej skóry pochodzi z zewnątrz.

Oto Top 10 produktów spożywczych dających promienną i zdrową cerę :

1. Jarmuż

Kale

Jarmuż jest wspaniałym źródłem żelaza i witaminy C, co pobudza skórę do produkcji kolagenu oraz do walki ze zmarszczkami. Dodaj do porannego koktajlu i połącz ze szpinakiem, jabłkami i marchewką dla dobra Twojej skóry.

2. Avocado

427eb24bc6867132_avocado.preview

Nie tylko smakuje wspaniale, lecz także zawiera dużo witaminy E i C, które redukują stany zapalne oraz w naturalny sposób nawilżają skórę. Rozsmaruj trochę na bezglutenowym toście na śniadanie, zrób smoothie lub słodką raw pyszność!

3. Cytryny

LemonEssentialOil-850x567

Cytryna pomaga w detoksykacji ciała, a także w obniżaniu wagi. Oczyszcza wątrobę i pomaga w tworzeniu nowych enzymów eliminujących toksyny z krwi.  Rezultatem jest czysta, promienna cera. Zacznij dzień gorącą wodą z plasterkami cytryny.

4. Marchew 

1110896.large

Zrób z niej twój codzienny przysmak, chrup tą pomarańczową witaminę i obserwuj pojawiający się błysk twojej skóry. Marchew jest bogata w beta-karoten, który pomaga w naprawie skóry i chroni przed przedwczesnym starzeniem. Ciesz się surową, gotowaną lub zblendowaną marchewką z odrobiną mięty!

5. Brokuły

S-broccoli

Uzupełnij swój talerz porcją brokułów lub broccolini (rodzaj brokułów) i patrz jak wolne rodniki uciekają hen, hen daleko. Brokuły są naładowane witaminami A, B, C, E i K, które wpływają na produkcję kolagenu i zapewniają czystą, piękną skórę. Dodaj łososia i rozkoszuj się smakiem i kolorami 😉.

6. Jagody

53c4119b41fd9.image

Tajemnicą na zdrowsze włosy i promienną cerę ,są moje ulubione jagody-pełne antyoksydantów chroniących przed starzeniem. Działanie nawilżające, zmiękczające i wygładzające skórę – możliwe jest dzięki obecności takich składników, jak: związki witaminowe, pektyna, aminokwasy oraz organiczne kwasy owocowe. Kwasy owocowe zapobiegają pogrubieniu rogowej warstwy naskórka, co ma wpływ na zmiany trądzikowe. Dzięki temu wygląd skóry ulega polepszeniu. Witaminy A i C rozjaśniają skórę i zapobiegają powstaniu piegów. Składniki zawarte w jagodach przyczyniają się do: poprawy stanu skóry, wzrostu elastyczności skóry, wygładzenia warstwy rogowej naskórka oraz ułatwienia wprowadzenia składników czynnych. Wyciągi z jagód są stosowane do produkcji kosmetyków nawilżających i odżywiających skórę. Owoce te powodują uszczelnienie naczyń krwionośnych – zawarte w nich substancje przedłużają działanie witaminy C, zapobiegają depolaryzacji kwasu hialuronowego. Poprzez zwiększenie gęstości kolagenu, wzmacnia się spójność tkanek, co powoduje, że tkanki stają się mocniejsze. Dodaj pół szklanki do porannego smoothie lub do owsianki.

7. Łosoś

seared-salmon-raw

Łosoś zawiera dużo kwasów tłuszczowych. Są to najzdrowsze nienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3. Bogaty jest także w witaminy A, D, E, PP, witaminy z grupy B – B2, B6, B12, które również odgrywają bardzo ważną rolę w naszym organizmie. Co jeszcze? Do tego dochodzi wiele drogocennych składników mineralnych – magnez, selen, jod, wapń. W takim przypadku regularne spożywanie mięsa łososia będzie mogło widocznie wpływać na całe ciało i sprawiać, że dzięki temu będziemy zdrowsi i piękniejsi 😉. Podsumowując, warto jeść łososia…najlepiej z brokułami.

8. Nasiona dyni

pumpkin-seeds

Prawdziwą skarbnicą wielu witamin i minerałów są pestki dyni. W 100 g zawierają aż 550 mg magnezu, 1174 mg fosforu, 4,49 mg manganu i 7,64 mg cynku. Cynk ma dobroczynny wpływ na cerę – wzmacnia ją, rozjaśnia i wygładza, przyśpiesza gojenie ran. Pestki dyni są też bogate w witaminę B3, czyli niacynę, niezbędną do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego – 100 g zaspokaja 30% dziennego zapotrzebowania. Ciesz się smakiem pestek w koktajlach lub dosypuj do porannej owsianki!

9. Czerwone winogrona

TO GO WITH AFP STORY Bunches of crison s

Winogrona, zwłaszcza czerwone, są cennym źródłem polifenoli, które wykazują działanie prozdrowotne. Polifenole charakteryzuje działanie antyoksydacyjne oraz przeciwnowotworowe. Usuwają z organizmu wolne rodniki, które mogą uszkadzać tkanki i przyspieszać proces starzenia się organizmu. Zastąp swoją poranną latte garścią pysznych winogron!

10. Szpinak

images (1)

Właściwości lecznicze szpinaku to zasługa beta-karotenu, witaminy C oraz luteiny – znanych przeciwutleniaczy (usuwają wolne rodniki). Poza tym szpinak bogaty jest w potas, żelazo i kwas foliowy.  Jest on także źródłem magnezu, dlatego powinny go jadać osoby zestresowane. Uwaga! szpinaku nie powinny spożywać osoby z kamicą nerkową, zawiera bowiem kwas szczawiowy, który może przyczyniać się do powstawania kamieni. A poza tym jedzmy na zdrowie!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s