Zażywasz popularne suplementy na odporność? Poznaj 10 lepszych sposobów.

Bywa tak, że pierwsza infekcja, rozpoczyna cykl kolejnych. Zamiast dać organizmowi czas na naturalną samoczynną obronę, wspomagając ewentualnie dochodzenie do równowagi naturalnymi środkami, oczekujemy metod szybkich. Najczęściej kończy się na zaleceniu antybiotykoterapii. Zażywamy go i zabijamy przy tym całą florę bakteryjną, osłabiając w ten sposób naszą naturalną barierę ochronną. Udaje nam się zwalczyć chorobę, ale ponieważ osłabiliśmy nasz system odpornościowy, stajemy się łatwym łupem dla kolejnych drobnoustrojów. A wirusy i bakterie w okresie jesienno- zimowym krążą w powietrzu niemalże przez cały czas. Nic więc dziwnego, że przy pierwszym możliwym kontakcie znowu łapiemy infekcję. Z takiego błędnego koła często trudno nam się wydostać.Czytaj dalej »

Reklamy

O korzyściach i głupotach związanych ze stosowaniem diety bezglutenowej

Co rusz pojawiają się nowe doniesienia odnośnie skutecznych metod walki z nadprogramowymi kilogramami. Jedną z nich jest zrzucenie wszelkich win za problemy z nadwagą i szereg chorób na gluten. I o ile niekiedy wykluczenie tego roślinnego białka z diety jest bardzo wskazane, o tyle wdrożenie diety bezglutenowej jako sposobu na redukcję masy ciała uważam za zwykłą, kolejną, dietetyczną modę. Jej nieumiejętne stosowanie jest pozbawione sensu i często może przynieść więcej złego niż dobrego! Wybieranie gotowych produktów, np. pseudo pieczywa bezglutenowego, o wysokim przetworzeniu (nie tylko gotowe chleby, ale także pieczywo chrupkie, czy wafle ryżowe), zamiast prawdziwego żytniego chleba na zakwasie, czy też mąki kukurydzianej zamiast dobrej bezglutenowej (o tym za chwilę) jest w moim odczuciu co najmniej nierozsądne.

Czytaj dalej »

Najczęściej wybierana przekąska wśród dorosłych i dzieci? Sprawdź czy jest to dobry wybór!

Zdrowy, lekki, niewinny jogurcik owocowy- najczęściej wybierana przekąska na tzw. mały głód, nie tylko wśród dorosłych. Bardzo często jest serwowany małym dzieciom.

Wydaje się, że to jeden z najzdrowszych wyborów, niby to takie oczywiste i proste, a jednak…

Czy wiecie, że większość jogurtów owocowych zawiera mniej niż 10% owoców w swym składzie? Świetnie ilustruje to grafika znaleziona na portalu, który polecam z całego serca wszystkim świadomym konsumentom, tj. Czytamy etykiety.

Czytaj dalej »

Szakszuka- popularne danie z dalekiego wschodu, które podbija serca Polaków

Jajka to zdecydowanie jedne z najpopularniejszych i najbardziej wartościowych składników naszej diety. Mają mnóstwo wartości odżywczych i są niezwykle zdrowe, wbrew utartej jeszcze w głowach obiegowej opinii o ich rzekomym negatywnym wpływie na nasze naczynia krwionośne. Wbrew przeciwnie, osoby o podwyższonym poziomie cholesterolu nie powinny rezygnować z jajek, bo zawarta w nich cholina działa dobroczynnie na nasz układ krwionośny.

Najwięcej wartości odżywczych znajduje się w żółtku jaja, ale warto pamiętać, że składniki w nich zawarte są najbardziej przyswajalne w momencie gdy żółtko pozostaje płynne. Dlatego jedzmy jaja na zdrowie, ale nie zabijajmy tego co w nich najlepsze poprzez zbyt długą obróbkę termiczną.

Czytaj dalej »

Ulubione placki mojej córki

Chyba nie znam dziecka (choć dorosłego człowieka również), które nie lubiło by wszelkiej maści placków. Moje dzieciństwo kojarzy mi się z dziadkiem, który smażył placki ziemniaczane dla całkiem sporej gromady swoich wnuków na dwie patelnie, zjadaliśmy je na wyścigi- kto szybciej i więcej :).

Moja córa to prawdziwy plackożerca. Mogłaby je jeść codziennie. Przećwiczyliśmy wiele przepisów na placki- ja chciałabym się z Wami podzielić dwoma najlepszymi. Czytaj dalej »

3 owsianki na pyszne i szybkie śniadania

Odkąd w naszej rodzinie pojawiła się mała istota, zupełnie przeorganizowała nasze życie i sprawiła, że poranki stały się jeszcze bardziej trudne. A ponieważ śniadanie to w Naszej rodzinie absolutna podstawa, szukamy sposobów, aby pomimo porannego chaosu zjeść pożywny posiłek.

Ileż to razy słyszałam od swoich podopiecznych i znajomych, że absolutnie nie mają czasu na to aby zjeść śniadanie w ciągu tej umownej godziny lub dwóch od wstania z łóżka. Tymczasem tajemnica tkwi w upraszczaniu sobie życia. Dobra organizacja i poznanie kilku łatwych rozwiązań sprawi, że już nigdy na pierwsze śniadanie nie zjesz drożdżówki do porannej kawy w pracy.

Czytaj dalej »

Soczysta domowa polędwica

Świąteczne śniadanie od zawsze kojarzy mi się ze smakiem sałatki jarzynowej i domowych wędlin: pieczonych pasztetów czy parzonych szynek. Ich wykonanie wcale nie jest trudne czy pracochłonne, dlatego przygotowuję je także na co dzień. Takie wędliny zachowają świeżość znacznie dłużej niż te dostępne na sklepowych półkach, dlatego możecie przygotować ich większe ilości i cieszyć się ich smakiem nawet do tygodnia ( o ile dotrwają).Czytaj dalej »